זמן מוגבל: 0
תקציר המבחן
0 מתוך 2 שאלות הושלמו
שאלות:
מידע
כבר השלמת את המבחן בעבר. לכן אינך יכול להתחיל אותו שוב.
המבחן נטען…
עליך להתחבר או להירשם כדי להתחיל את המבחן.
אתה חייב להשלים קודם את הבאים:
תוצאות
מבחןהושלם. התוצאות נרשמות.
תוצאות
0 מתוך 2 שאלות נענו נכון
הזמן שלך:
זמן חלף
השגת 0 מתוך 0 נקודה(ות), (0)
נקודה(ות) שקיבלת: 0 מתוך 0, (0)
0 שאלות פתוחות בהמתנה (נקודה(ות) אפשרית(יות): 0)
קטגוריות
- כללי 0%
- 1
- 2
- הנוכחי
- ביקורת
- נענו
- נכון
- לא נכון
-
שאלה 1 מתוך 2
1. שאלה
1. רש”י: זכר ונקיבה ברא אותם” – ולהלן הוא אומר “ויקח אחת מצלעותיו” וגו (בר’ ב’, כא?!)
מדרש אגדה (ב”ר ח, א:) שנבראו שתי פרצופות בריאה ראשונה, ואחר כך חלקו.
ופשוטו של מקרא: כאן הודיעך שנבראו שניהם בששי, ולא פירש לך כיצד ברייתן, ופירש לך במקום אחר.
[א] מהו הקושי שמעלה רש”י?
[ב] כיצד פותר רש”י את הקושי?
[ג] מקריאת פירושו של רש”י האם האיש והאשה שווים במעמדם או לא? נמק דעתך ובסס על הפירוש שקראת.
-
התגובה תיסקר ותקבל ציון לאחר ההגשה.
הציון יכול להיבחן מחדש ולעבור התאמה.הציון יכול להיבחן מחדש ולעבור התאמה.רמז
א. הקושי שרש”י מעלה מתי נבראו הגבר והאשה, האם נבראו ביחד או הגבר קודם ואחר כך האשה. כי במקום אחד מופיע שה’ ברא אותם ביחד (“זכר ונקבה ברא אותם”) ובמקום אחר מופיע כאילו האשה נבראה אחרי הגבר (“ויקח אחת מצלעותיו”).
ב. רש”י מסביר שהאדם נברא עם שני פרצופים של גבר ואשה (נבראו שתי פרצופות בריאה ראשונה) ולאחר מכן כשרשום “ויקח אחת מצלעותיו” ה’ חילק את האדם לזכר ולנקבה.
ג. כן, לפי פירוש רש”י האיש והאשה שווים במעמדם כי שניהם נבראו ביחד ואחר כך נחלקו לאיש ואשה.
-
-
שאלה 2 מתוך 2
2. שאלה
קרא בראשית א’ פסוקים ו’- י”ג. מהי הסיבה שהביטוי “כי טוב” לא נאמר ביום השני ואילו ביום השלישי הוכפל?
-
התגובה הזו תעניק את מלוא הנקודות אוטומטית, אבל ניתן לסקור אותה ולהתאים אותה לאחר ההגשה.
הציון יכול להיבחן מחדש ולעבור התאמה.הציון יכול להיבחן מחדש ולעבור התאמה.רמז
הסיבה שבגללה לא נאמר ביום השני “כי טוב” היא בגלל שלא הסתיימה בו המלאכה.
מכיוון שביום השלישי הסתיימו שתי מלאכות נאמר בו פעמיים “כי טוב” -